Klantenservice
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht aan de afdeling klantcontact door te geven.
Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:
Toekomst 10
6921 PW Duiven
E-mail: info@100procenteco.com
Telefoon: Tel 026- 319 39 69
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar 100%ECO bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).
Veelgestelde vragen
Bestellen en betalen
Hoe plaats ik een bestelling?
Bestellen bij 100%eco werkt heel makkelijk.
Stap 1: Klik op het gewenste product, kies een gegeven optie zoals soort en aantal.
Stap 2: Klik op “in mandje”. Winkel nog verder en/of klik op “ik ga bestellen”.
Stap 3: Heb je al eerder besteld bij 100%eco en een account aangemaakt? Dan kun je inloggen met je eerder opgegeven e-mailadres en wachtwoord. Ben je een nieuwe klant bij 100%eco of heb je geen account aangemaakt? Klik op de button “Inloggen of registreren”. Dan vul je de gevraagde gegevens in. Uiteraard gaan wij vertrouwelijk met je persoonlijke gegevens om (zie hiervoor onze privacy policy). Of klik op de witte button “bestellen zonder account”.
Stap 4: Heb je een kortingscode vul die dan in. Klik op “Verder”.
Stap 5: bevestig en betaal. Kies een betaalmethode: iDEAL (internetbankieren), Credit Card of Paypal. Door te klikken op “Bestelling plaatsen en betalen” wordt de bestelling definitief.
Stap 6: Van elke afgeronde bestelopdracht sturen wij per e-mail een orderbevestiging met een factuur. Het is dus belangrijk om een correct e-mailadres in te vullen! De orderbevestiging is geen betaalbewijs, maar geeft aan dat de bestelling is geplaatst en door ons is ontvangen.
Met welke betaalmethoden kan ik betalen?
100%eco biedt de mogelijkheid met iDeal te betalen. Dat is betalen in je eigen vertrouwde internetbankieromgeving. Je doorloopt dezelfde stappen als je bij internetbankieren gewend bent; het voordeel is dat de betaling met alle gegevens al voor je klaarstaat. Makkelijk en volgens dezelfde (strenge) beveiligingseisen van je bank. Deze betaalservice is beschikbaar voor klanten van ABN AMRO Bank, Rabobank, ING , RegioBank, ASN Bank, Friesland Bank, Van Lanschot en Triodos Bank.
Naast iDeal is het mogelijk om te betalen met creditcard (Visa, Mastercard, American Express), Cardgate/Sofort Banking en Paypal. Achteraf betalen is niet mogelijk.
Waar kan ik mijn kortingscode invullen?
Je vult je kortingscode in als je gaat bestellen. Klik in je winkelmandje op Ik ga bestellen. Voordat je betaalt, kun je bij het veld Voer de promotiecode in’ je kortingscode invullen.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren of aanpassen?
Soms kan dat inderdaad nog. Neem even contact met ons op. Bellen is het snelst: 026-3193969
Ik wil zakelijk bestellen, hoe kan ik dit het beste doen?
100%eco levert ook aan bedrijven. Voor zakelijke bestellingen op maat en andere B2B-samenwerkingen kun je contact opnemen met albert@100procenteco.nl
Zijn de prijzen inclusief btw?
De genoemde prijzen zijn inclusief 21% btw
Ontvang ik een (digitale) factuur?
Ja, zodra de bestelling is afgerond ontvang je een mail een factuur in de bijlage.
Ik heb geen bevestigingsmail gehad, is mijn bestelling wel gelukt?
Bestellingen op kantoordagen (maandag t/m vrijdag) worden binnen 24 uur verwerkt. Mogelijk zit je bevestigingsmail in de map ‘spam’ (ongewenste mail). Mocht je toch twijfelen, dan kunt je contact opnemen via info@100procenteco.com
Verzenden en bezorgen
Wat zijn de verzendkosten?
Voor bestellingen binnen Nederland tot € 75,00 worden € 5,75 aan verzendkosten gerekend Voor België is dit €9,95
Voor bestellingen vanaf € 75,00 worden géén verzendkosten in rekening gebracht.
Voor rembourszendingen (afrekenen aan bezorger) geldt een toeslag van € 10,95
Welke bezorgopties kan ik kiezen?
De pakketten worden standaard bezorgd door DPD. DPD bezorgt pakketten van maandag tot en met zaterdag. Jouw pakket kan op die dagen in één van de vier tijdsvensters bij je worden aangeboden. We hebben geen invloed op de dag of het tijdstip van bezorgen. Je kunt tot 10 dagen vooruit, zien hoe laat ze bij je langskomen. Als je niet thuis bent en geen informatie over een alternatief bezorgadres hebt doorgegeven, dan bezorgt DPD je pakket bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop.
Je kunt bij het bestellen ook aangeven dat je het pakket rechtstreeks wilt afhalen in onze vestiging, bij partner PACKcenter op het adres Toekomst 10 in Duiven. Dit scheelt je weer verzendkosten!
Is jouw order voor 14.00 uur geplaatst en betaald? Dan wordt je bestelling één dag na betaling van je bestelling geleverd (mits op voorraad). Heb je grote haast met jouw levering of heb je speciale wensen. Neem dan even contact op met onze afdeling verkoop via 026 – 319 39 69.
Leveren jullie ook in het buitenland, bijvoorbeeld België of Duitsland?
100%eco in Nederland en België. Voor België wordt €9,95 aan verzendkosten in rekening gebracht.
Retourneren
Heeft u een verkeerd product besteld, bent u niet tevreden of is er iets beschadigd?
Bij klachten kun je contact opnemen met info@100procenteco.nl of bellen naar 026-31936969. We zoeken dan samen met jou naar een oplossing voor het probleem.
Mag ik artikelen altijd retourneren?
Bij de aankoop van producten heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Dit noemen we herroepingsrecht.
Tijdens deze bedenktijd dien je als consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product mag slechts in die mate uitgepakt of gebruikt worden voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien je van het herroepingsrecht gebruik maakt, zal je het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ons te retourneren, conform de verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Omdat het om hygiëneproducten gaat, kunnen wij niet alles zomaar retour nemen.
Neem daarom altijd contact op om de retour te bespreken.
Lees meer over retourneren in onze algemene voorwaarden.
Hoe stuur ik mijn bestelling retour?
Indien je de bestelling retour wilt sturen, dien je binnen 8 dagen na ontvangst telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice via telefoonnummer +31(0) 26 319 39 69, op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. Van de klantenservice ontvang je – indien de aanvraag aan de voorwaarden voldoet – de instructie hoe de zending retour te sturen.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Bij het retour nemen van een bestelling zijn de verzendkosten die betaald zijn, gelijk aan de kosten voor retourzending. Je ontvangt daarom het aankoopbedrag van je bestelling terug, exclusief de verzendkosten. Indien geleverde artikelen bij ontvangst gebreken vertonen, dan zullen we deze uiteraard kosteloos retour halen of kosteloos omruilen. Neem bij vragen of problemen contact met ons op, dan kijken we samen naar de beste oplossing.
Mijn account
Hoe maakt ik een account aan?
Door te klikken op het account icoon rechts of bij het afronden van de bestelling kun je kiezen voor ‘registreren’. Door een e-mailadres en een wachtwoord op te geven kun je je accountgegevens opslaan, zodat je bij een volgende bestelling niet alle adresgegevens opnieuw hoeft in te vullen. Ook kun je je bestelgeschiedenis bekijken.
Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Door in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord, kom je in de persoonlijke omgeving waarin je account- en adresgegevens kunt wijzigen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Klik in het inlogscherm op ‘wachtwoord vergeten’. Als het e-mailadres bij ons bekend is, ontvang je daarop instructies voor het aanmaken van een nieuw wachtwoord.
Hoe gaat 100%eco om met persoonsgegevens?
100%eco hecht veel waarde aan de bescherming van je persoonsgegevens. In de Privacy Policy lees je hoe wij omgaan met persoonsgegevens. Wij doen er alles aan om je privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. 100%eco houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
100%eco toiletpapier
Hoe wordt toiletpapier gemaakt?
Het productieproces begint met het verzamelen van oudpapier, zoals kranten, folders, tijdschriften en andere. Het papier wordt vermalen door een krachtig mes en gemengd met water tot een dikke pap, die vervolgens wordt geleid naar een zeef om vaste verontreinigingen (zoals nietjes, lijm, enz.) te verwijderen. De pulp wordt gewassen en gebleekt met natriumdithioniet (een composiet dat geen chloor bevat). De pulp komt op een papiermachine en wordt gedroogd met hete lucht en stoom door verbranding van aardgas, een schone brandstof. De gedroogde pulp, dat nu een vel papier is geworden, wordt dan geembossed zodat het voller en langer wordt. Het toiletpapier en tissues krijgen hierdoor hun zachtheid en keukenrollen de absorptiekracht.
Waar wordt ongerecycled toiletpapier van gemaakt?
Ongerecycled wit toiletpapier wordt over het algemeen gemaakt van nieuw papier, met een combinatie van hardhout en naaldhoutbomen. Daarnaast worden er water en chemicaliën ingezet voor het extraheren van vezels en wordt papier vaak gebleekt met chloordioxide.
Papier kan tot wel 7 keer gerecycled worden. Gerecycled hygiënepapier wordt dan ook gemaakt van ingezameld papierafval. Met de juiste papiermix en innovaties kan er toiletpapier gemaakt worden dat net zo zacht is als papier waar bomen voor zijn gekapt.
Hoe weet ik zeker dat 100%eco toiletpapier ecologisch is?
100%eco toiletpapier is gecertificeerd met het EU Ecolabel. Ecolabel is het ecologische kwaliteitslabel dat de naleving garandeert van strenge criteria voor de bescherming van het milieu vereist op Europees niveau: lage water- en luchtvervuiling, lage uitstoot van broeikasgassen en elektriciteitsverbruik. Een product met het Europees Ecolabel veroorzaakt aantoonbaar minder milieubelasting gedurende het hele productieproces.
Als jullie tissueproducten chloorvrij worden gebleekt, hoe wordt het papier dan wit?
Het gebruik van chloor leidt tot het vrijkomen van organische composieten (bijvoorbeeld: dioxines). Deze hebben een negatief effect op de natuur en dat is voor onze producenten de reden waarom géén chloor gebruikt wordt voor het bleken van papierproducten. Onze producent Cascades gebruikt natriumhydrosulfiet als bleekmiddel, een niet-chloor composiet dat veel minder schadelijk is voor het milieu. Andere milieuvriendelijke bleekmiddelen zijn waterstofperoxide, ozon of zuurstof. Voor de productie van het beige ongebleekte papier wordt helemaal géén bleekmiddel gebruikt.
Waarom is ongebleekt toiletpapier duurzamer dan wit papier?
Ongebleekt toiletpapier behoudt de natuurlijke kleur van het pulp, wat betekent dat er geen extra energie, water en (milieuvriendelijke) bleekmiddelen worden gebruikt om het papier wit te maken. Het vermijden van het bleekproces vermindert de ecologische impact van de productie.
Wat betekent postconsumer materiaal?
Wanneer consumenten producten zoals kartonnen verpakkingen of papier gebruiken en deze items vervolgens worden ingezameld, gerecycled en omgezet in nieuw materiaal, wordt dat nieuwe materiaal beschouwd als post-consumer materiaal.
Het gebruik van post-consumer materiaal is gunstig omdat het bijdraagt aan het verminderen van de hoeveelheid afval die naar stortplaatsen gaat en de vraag naar nieuwe grondstoffen vermindert. Het bevordert een circulaire economie waarin materialen worden hergebruikt en gerecycled in plaats van eenmalig te worden gebruikt en weggegooid.
Is 100%eco hygiënepapier BPA-vrij?
BPA is een kunststof die wordt gebruikt als coatings aan de binnenkant van metalen voedsel- en drankblikken om corrosie te voorkomen. Zowel het hygiënepapier als de verpakkingen van 100%eco zijn BPA-vrij.
Worden keukenrollen van 100%eco plasticvrij verpakt?
Alleen de grotere dozen van Cascades K085 = 30 rol en de K251 = 12 rol worden per rol in gerecycled plastic verpakt. Aangezien het Canadese Cascades ook produceert voor de Verenigde Staten houden ze zich aan de EPA-normen. De Environmental Protection Agency (EPA) is een onafhankelijk bureau in de Verenigde Staten dat de opdracht heeft om de menselijke gezondheid en het milieu te beschermen. EPA hanteert strenge hygiëne maatregelen ter voorkoming van kruisbesmetting.
De keukenrollen van Lucart zijn wel plasticvrij verpakt.
Kan ik het toiletpapier ook in kleinere aantallen kopen?
Je kunt ons toiletpapier al vanaf 18 rollen, in onze 100%eco dozen verpakt, bestellen.
Is 100%eco hygiënepapier ook in de winkel te koop?
Onze producten zijn niet in fysieke winkels verkrijgbaar maar wel kosteloos af te halen bij PACKcenter, Toekomst 10, 6921 PW in Duiven. Dit kun je aangeven bij je bestelling.
100%eco reinigingsproducten
Zijn de reinigingsproducten van 100%eco vegan?
De reinigingsproducten van Seepje, BIOnyx en ZoSchoon zijn 100%vegan. De producten van Seepje in ons assortiment zijn gecertificeerd door Vegan Society.
Zijn de reinigingsproducten van 100%eco biologisch afbreekbaar?
Alle reinigingsproducten zijn veilig voor mens en natuur. Ze zijn geselecteerd omdat ze vrij zijn van chemicaliën en alleen natuurlijke ingrediënten bevatten die biologisch afbreekbaar zijn. Dit betekent dat de natuur de ingrediënten makkelijk opneemt en afbreekt.
Zijn de flessen van de reinigingsproducten recyclebaar?
De reinigingsproducten in ons assortiment zijn allen verpakt in flessen gemaakt van gerecycled plastic (PET). PET is het materiaal dat het minste energie kost om te produceren en het best hergebruikt (het kan nooit breken) én gerecycled kan worden.
Wat zijn niet-ionogene oppervlakte actieve stoffen?
Dat zijn stoffen die de oppervlaktespanning van water verbreken, zodat er geen druppels ontstaan en de reiniger het oppervlak goed kan bereiken. Niet-ionogene oppervlakte-actieve stoffen worden vaak beschouwd als milieuvriendelijker dan sommige andere soorten oppervlakte-actieve stoffen. Een veelvoorkomend voorbeeld van een niet-ionogene oppervlakte-actieve stof is alcohol ethoxylaat.
Zit er parfum in de producten van 100%eco?
In de reinigingsproducten zitten geen synthetische parfums of kleurstoffen. Alle ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong. Zo bestaan de parfums uit plantaardige geurstoffen zoals citroen, sinaasappel, eucalyptus en lavendel.
Zijn de reinigingsproducten van 100%eco gecertificeerd met ecologische kwaliteitslabels of keurmerken?
100%eco biedt alleen reinigingsproducten aan die onschadelijk zijn voor mens en milieu en waarbij na gebruik grondstoffen biologisch kunnen worden afgebroken of gerecycled.
De producten van Green Care Professional zijn daarom Cradle-to-Cradle en EU-ecolabel gecertificeerd. Seepje is gecertificeerd met het internationale Ecocert-keurmerk, wat bevestigt dat 99% van de ingrediënten van natuurlijke oorsprong is. Daarnaast zijn meeste producten van Seepje gecertificeerd door de Vegan Society. Zelfs de 100% natuurlijke wasverzachters zijn vrij van dierlijk vet.
Het verkrijgen van een ecologisch keurmerk vereist vaak een aanzienlijke tijd en inzet van organisaties om aan de gestelde strenge eisen te voldoen. Kleine merken en startups hebben ondanks een duurzame bedrijfsfilosofie daarom vaak (nog) geen ecolabels.